Aktualności

Inicjatywa „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na Wrocławskim Festiwalu Dobrego Piwa

3 dni, 300 nalewaków z ponad 130 browarów i ponad 50 000 miłośników piwa. Tak w wielkim skrócie można opisać zbliżający się 6. Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa, który od lat utrzymuje miano największego festiwalu piwnego w Polsce. Nieodłącznym elementem wydarzeń promujących różnorodność stylów piwnych i kulturę piwną jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Na uczestników Festiwalu czekać będzie między innymi stoisko kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Pozory mylą, dowód nie”, przy których promowana będzie odpowiedzialna konsumpcja oraz sprzedaż alkoholu.

Różnorodność
Podczas trzech dni Festiwalu (1, 2 i 3 maja) każdy z uczestników będzie miał szansę przekonać się, że piwo to trunek wszechstronny, z jedyną w swoim rodzaju kulturą. W trakcie wydarzenia funkcjonować będą dwie sceny: muzyczna i kulinarna. Do obejrzenia będą również ciekawe wystawy tematyczne, a chętni będą mogli uczestniczyć w panelach dyskusyjnych. Organizator – wrocławskie Centrum Kultury „Zamek” – zadbał także, aby zgromadzeni goście nie tylko dowiedzieli się o historii browarnictwa, sposobie warzenia i degustacji piwa, ale co ważniejsze poznali różnorodność stylów piwnych i spędzili majówkę w dobrym towarzystwie. Towarzystwo w tym wypadku stanowić będą zarówno profesjonalni znawcy rzemiosła piwowarskiego, jak i zwykli smakosze, chcący poszerzyć swoje piwne horyzonty.

Odpowiedzialność
Do tegorocznego programu Wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa włączona została edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, która stanowi nieodłączny element promocji kultury piwnej. Jedno ze stanowisk poświecone będzie kampanii „Pozory mylą, dowód nie”, której głównym założeniem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu przez młodzież poniżej 18 roku życia. Promowana będzie także kampania „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, w ramach której uczestnikom festiwalu wręczane będą naklejki z hasłem inicjatywy do umieszczenia na tylnej szybie samochodu. Dodatkowo, przy wsparciu reprezentantów Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie, festiwalowicze będą mieli szansę sprawdzić , jaki wpływ na organizm ma niewielka nawet ilość alkoholu. Pomogą w tym alkogogle, dzięki którym uczestnicy Festiwalu będą mieli okazję przekonać się, w jak wielkim stopniu alkohol pogarsza kluczowe dla kierowców zdolności psychomotoryczne. Na wszystkich odwiedzających stoisko czekać będą także gadżety promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, a co więcej, zachęceni zostaną oni do dołączenia do internetowej społeczności odpowiedzialnych kierowców na Facebooku www.facebook.com/klubdrivera.

Więcej informacji:
Katarzyna Tarapata
Marketing&Communications Consultants
Tel. 606 888 659
e-mail. tarapata@mcconsultants.pl