Aktualności

Sopot promuje bezpieczną – trzeźwą – jazdę

Po raz dziewiąty mieszkańcy Sopotu oraz turyści z całej Polski będą mogli uczestniczyć w motoryzacyjnej imprezie edukacyjnej, której celem jest promowanie zasad kulturalnej, a przede wszystkim bezpiecznej jazdy. Uczestnictwo w wydarzeniach takich jak Moto Safety Day jest istotne zwłaszcza w okresie urlopowym, kiedy wzrasta liczba wypadków i innych zagrażających bezpieczeństwu zdarzeń drogowych.

 

Podczas tegorocznej edycji Moto Safety Day, poza stałymi punktami programu, takimi jak: symulacje wypadków samochodowych, pokazy ratownictwa medycznego, rozmowy edukacyjne  z ekspertami w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję otrzymać naklejkę na samochód z komunikatem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Zaprezentowanie materiałów inicjatywy podczas sopockiej imprezy to szansa na rozpowszechnienie hasła „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wśród osób zainteresowanych zagadnieniami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Organizatorzy kampanii żywią przekonanie, że w ślad za oznakowaniem samochodu pójdzie odpowiedzialna postawa jego właściciela – prowadzenie pojazdu tylko w stanie trzeźwym. Tacy przykład dają już niektórzy kierowcy rajdowi, tacy jak Tomasz Kuchar, wraz ze swoim zespołem oraz zawodnik żużlowy Janusz Kołodziej.

 

Jak mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie, inicjator akcji: Takie wydarzenia jak Moto Safety Day są idealnym miejscem do propagowania osiągnięć w zakresie bezpieczeństwa na drogach. To szansa na edukowanie i  prezentowanie odpowiedzialnych postaw.Popularyzacja postawy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” to nic innego jak promowanie trzeźwości za kierownicą. Każda tego typu impreza oraz forma edukacji, która ma na celu zwiększenie kultury motoryzacyjnej i świadomości bezpiecznego poruszania się po drogach daje nadzieje na poprawę sytuacji.

 

W grupie siła

Inicjatywa „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” opiera się na prostym mechanizmie, który polega na jak największym rozpowszechnieniu znaku przekreślonych kluczyków i uczynieniu z niego symbolu społecznego manifestu trzeźwych kierowców. W ciągu miesiąca działań, w całej Polsce przeprowadzonych zostało łącznie 505 539 kontroli drogowych, w trakcie których funkcjonariusze Policji przekazywali kierowcom naklejki, prosząc o oznakowanie nimi samochodu. Zainicjowana w czerwcu inicjatywa została objęta patronatem honorowym Ministerstwa Gospodarki. Koalicję zaangażowaną operacyjnie w działania tworzą: Komenda Główna Policji, i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Inicjatywę wspierają takie organizacje i instytucje jak: Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Drogowego, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego. W pierwszych tygodniach działań do kampanii przyłączyły się również firmy obsługujące floty samo­chodowe – Carolina Fleet Management, Carolina Toyota Wola – autoryzowany salon i serwis Toyoty, rozdając naklejki swoim klientom. Firma Safety Logic dołączyła ze swoim projektem edukacyjnym Świadomy Kierowca.. Do dystrybucji przyłączają się również Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego w całej Polsce, a także media drukowane, dodając naklejki do nakładu swoich gazet. Pełna lista partnerów znajduje się na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl

 

 

Dodatkowe informacje:

Katarzyna Tarapata
Marketing & Communications Consultants
Tel. 606 888 659
tarapata@mcconsultants.pl