Aktualności

Zdałeś egzamin na prawo jazdy? Bądź trzeźwym kierowcą

Głównym założeniem inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest walka z nieodpowiedzialną
i zagrażającą bezpieczeństwu postawą – prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu. Chcąc zaktywizować społeczeństwo w celu ograniczenia tego problemu, inicjatorzy akcji zapraszają firmy i instytucje do włączenia się w dystrybucję naklejek z hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, dzięki czemu coraz więcej kierowców będzie miało możliwość zamanifestować swoją odpowiedzialną postawę.

 

Odpowiedzialni od początku

Przez ponad miesiąc, który minął od inauguracji inicjatywy 9 czerwca, w mediach ogólnopolskich i regionalnych ukazało się ponad 200 publikacji informujących o jej założeniach i postępach. Dzięki zainteresowaniu mediów oraz zaangażowaniu koalicjantów, w bardzo krótkim czasie inicjatywa stała się powszechnie rozpoznawalna, a znak przekreślonych kluczyków można spotkać na szybach samochodów w różnych częściach kraju. Coraz więcej podmiotów – zarówno dużych organizacji, jak i prywatnych osób – zgłasza swoją chęć udziału we wspólnej walce na rzecz zmniejszenia przyzwolenia społecznego na jazdę na podwójnym gazie i włączenia się w dystrybucję naklejek.

Swoją gotowość do włączenia się w dystrybucję naklejek zgłaszają również Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego. Poszerzenie koalicji o WORD-y, stanowi istotne wzmocnienie inicjatywy zważywszy na fakt, iż duży procent nietrzeźwych kierowców to młodzi ludzie, będący niedawno po zdanym egzaminie na prawo jazdy. Jak powiedziała Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie, inicjatora akcji: Zaangażowanie w inicjatywę Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego ma kapitalne znaczenie dla promowania trzeźwości za kierownicą i popularyzacji postawy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Systemowa, rzetelna edukacja przyszłych kierowców na temat alkoholu i prowadzenia pojazdów będzie zwiększać bezpieczeństwo na polskich drogach i wychowywać ambasadorów trzeźwości za kierownicą.

 

Koalicja rośnie w siłę

W ostatnim czasie do koalicji przystąpiły kolejne podmioty, które łączy zaangażowanie w promocję bezpieczeństwa na polskich drogach. Gotowość do oznakowania swoich pojazdów naklejką „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wyraziły korporacje taksówkarskie oraz przewoźnicy autokarowi. Inicjatywę wsparł także czołowy polski kierowca rajdowy – Tomasz Kuchar wraz ze swoim zespołem oraz Fundacja ZenDriving. Co więcej, do inicjatywy dołączyła firma Raben, oferująca usługi w branży logistyka, magazynowanie, międzynarodowy transport drogowy, transport intermodalny, dystrybucja krajowa oraz spedycja morska i lotnicza. Poparcie udzieliło także Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, które jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce.

Koalicjanci zachęcają wszystkich zainteresowanych trzeźwością na polskich drogach podmioty do przyłączania się do akcji i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Pełna lista partnerów oraz więcej informacji na temat inicjatywy znajduje się na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl


Dodatkowe informacje:

Katarzyna Tarapata
Marketing & Communications Consultants
Tel. 606 888 659
tarapata@mcconsultants.pl